От октомври 2022 г. Softline оперира под марката Noventiq.
Работата от разстояние може да наложи дори по-високо от преди ниво на качество и производителност за доставчиците на услуги. Кристина Никова обяснява значението на високия професионализъм и променящите се потребности на потребителите в съвременния свят. Кристина, която работи като регионален мениджър продажби и управление доставянето на услуги в Софтлайн за Централна и Източна Европа, посочи и какви умения трябва да има довереният партньор в дългосрочен план. Научете повече подробности от интервюто.
Каква е Вашата роля в Softline?
Като регионален мениджър продажби и управление доставянето на услуги в Софтлайн, за мен всеки нов ден носи нещо ново и различно и това ме мотивира. Аз съм и ръководител на проекти, и част от ежедневните ми задачи са да проследявам работата по проектите и да разговарям с клиентите и инженерите. Освен това отговорностите ми включват и проследяване на резултати и ключови индикатори, което изисква работа по процеси на базата на висок професионализъм с оглед постигане на целите на нашата компания. Част от моята работа е свързана и с продажбата на услуги, което включва и изготвяне на технически предложения за клиенти. Всичко това не позволява на рутината да навлезе в моето ежедневие, а и аз предпочитам да имам предизвикателства всеки ден.
Мисля, че съм късметлийка, защото около мен има невероятни хора, от които всеки ден мога да науча нещо ново. Но също така те разчитат на мен да си върша работата по възможно най-добрия начин И аз знам, че трябва винаги да давам най-доброто от себе си по всеки един проект, което може да бъде колкото предизвикателно, толкова и мотивиращо.
В работата си поддържате контакт с много хора. Как Ви се отразява работата от разстояние?
Начинът на изпълнение на задачите се промени много с онлайн комуникацията. За мен това определено е предизвикателство, тъй като предпочитам общуването лице в лице. През екрана и слушалките не винаги е лесно да предадете невербалната комуникация, например своята енергия или езика на тялото, които могат да подкрепят идеите ви.Съответно това вдига летвата за качеството на изпълнение неимоверно. Трябва да постигнем висок професионализъм във всичко, което правим, за да продължим да бъдем довереният и професионален партньор, от който се нуждаят нашите клиенти. Вярвам, че това е единственият начин на работа в света на работата от разстояние.
В коя област клиентите разчитат на Софтлайн в най-голяма степен?
Необходимостта от технически съвети и/или консултантски услуги нараства, особено когато компаниите планират да подобрят своята ИТ инфраструктура. Решенията на доставчиците се развиват изключително бързо и нови функционалности стават достъпни всеки ден, и нашите клиенти се нуждаят от съвет, кое решение най-добре отговаря на техните нужди. След етапа на първоначалното планиране, ние обикновено участваме и в изпълнението на проектите - внедряването на решенията и дори оказваме подкрепа на нашите клиенти при приемането и управлението на променит в случите, когато извършват големи промени.
Като цяло смятам, че нашият регион е все по-отворен към доставянето на услуги. За повечето организации, информационните технологии не са основният бизнес, и те идват при нас в търсене на опит и знания, в каквито не са инвестирали вътрешно. Бизнесът се стреми да намали риска от провал чрез включване на опитен партньор, който може да даде съвет въз основа на познания за пазара и най-добрите практики.
Как се справяте с промените в поведението на клиентите?
За всяка компания може да е трудно да се адаптира към промяната както от психологическа, така и от техническа гледна точка. Нашият опит показва, че клиентите даже повече от преди изпитват потребност да могат да разчитат на надеждни и опитни партньори. За да бъдат клиентите доволни дори в онлайн света, ние трябва да разглеждаме всички аспекти на проекта задълбочено и да предвиждаме последващите въпросит, които клиентите могат да ни зададат, като се има предвид променящата се бизнес среда. Нашият ангажимент към техните проекти трябва да бъде комбинация от първокласни резултати, помощ при усвояването и поддръжка, за да могат да се възползват от персонализирани и всеобхватни решения.
Как си почивате след особено труден ангажимент?
Когато искам да се отпусна и да релаксирам, отивам на плажа. Обичам морето и плуването с шнорхел и маска. Така се наслаждавам на един друг свят, който си струва да се види. Също така обичам да се занимавам с цветната градина на семейството ми. досега с земята и цветята ме кара да се чувствам по-спокойна и това ми помага да се откъсна от дигиталния