От октомври 2022 г. Softline оперира под марката Noventiq.
Каква е Вашата роля в Softline като регионален ръководител на екипа за предоставяне на услуги?
Аз ръководя екипа, който продава и предоставя решенията на Softline. Pаботата ми се състои от три основни дейности. Първо, трябва да подпомагам екипа си, в процеса на развитие и придобиване на нови знания. Второ, моята работа е да управлявам бизнеса с услуги чрез изграждане на организация, която е в състояние да изпълнява както стандартни, така и сложни проекти с много високо качество. И накрая, стремя се да съм полезен на клиентите си, като ги изслушвам внимателно и се опитвам да намеря най-доброто решение за тях. След като разгледаме всички аспекти и изисквания, винаги се стремим да предлагаме решения, които да осигурят успеха на клиентите в дългосрочен план.
Кои са силните страни на Softline като IT партньор?
Имаме страхотен екип от талантливи и опитни IT професионалисти и възможността да комбинираме нашия опит и знания с най-новите технологии, за да осигурим полезни решения на клиентите си. Целият този опит и знания се оценяват от доставчици като Microsoft, Google и VMware, а с тях ние поддържаме най-високото ниво на сертифициране на партньори. Екипът ни непрекъснато развива нови умения и технологии, за да бъде на съответното ниво на пазара.
Освен това нашата мултинационална среда ни дава възможност по правилен начин да осмисляме различните нужди на клиентите и да реагираме по-бързо. В някои ситуации първо прилагаме дадено решение в определен регион и когато то стане по-широко разпространено, ние вече разполагаме с опит и знания за него. Учим се от колегите си в Западна Европа, Азия и Латинска Америка и обратното, което е много полезно за нас като партньор в услугите.
Кои са факторите за успешен проект?
Където и да се намират членовете на екипа по проекта, има някои фактори, които трябва да се следят при изпълнението на даден проект. Първият е достатъчна и ясна комуникация както в рамките на проектния екип на Softline, така и с клиента. Всеки участник трябва да бъде запознат със своята роля в екипа. Клиентът също така очаква информация за ключовите аспекти на процеса. Ето защо е необходимо да се поддържа постоянна комуникация по проектите, които се управляват от няколко души. С помощта на открита и честна комуникация всичко се постига много по-лесно.
Друг важен аспект е очакванията на екипа и на клиентите да се управляват въз основа на реалистични срокове и цели. В сферата на услугите има една поговорка, че когато обещаеш по-малко, а доставиш повече, клиентът ще бъде щастлив, тази стратегия би помогнала в кратко срочен плен. За да успееш в дългосрочен план е необходимо да обещаеш и да доставиш, това води до удовлетворение и солидни бизнес отношения. Затова и честността е толкова важна.
Според Вас коя услуга беше най-важна през 2020 година?
Ние трябваше бързо да реагираме на предизвикателствата през изминалата година, за да осигурим подкрепа на нашите клиенти по ефективен начин, като предоставим услуги, които поддържат дистанционната работа. Нашата роля обаче не свършва дотук - с внедряването и въвеждането в експлоатация. Необходимо е да обучим клиентите как да използват новите решения като Teams, когато изпълняват ежедневните си задачи. Най-новите IT решения могат технологично да се внедрят във всяка организация, но ако искате да предизвикате промяната, трябва да помогнете на потребителите да започнат да използват новата технология, по новия начин. Според мен ние разполагаме с едни от най-добрите експерти в тази област, които да помогнат на нашите клиенти в процеса на адаптация и приемане на промяната (Change and Adoption Management)
Според Вас какво ще бъде най-голямото Ви предизвикателство тази година като ръководител на екипа за предоставяне на услуги?
Определено очакваме допълнителен растеж; най-важно е да заздравим нашата организация за предоставяне на допълнителни услуги. Трябва да доставяме повече услуги и следователно ефективността ще бъде от ключово значение. Освен това трябва да сме в крак с най-новите технологии. Това е общо предизвикателство в сектора.
Също така се очаква да предложим множество решения на нашите клиенти, включително на няколко доставчици на облачни услуги. Искаме да сме способни да обслужваме тяхното облачно изживяване, независимо от доставчика.
Според мен клиентите се насочват към услуги, които имат добавена стойност за тях, като добавената стойност може да дойде от използването на като машинно самообучение, изкуствен интелект или други облачни технологии.
Как се справяте с новостите в сектора?
Освен съществуващите услуги, секторът непрекъснато се променя и затова по-голямата част от информацията идва директно от доставчиците. Ние редовно преглеждаме последните технологични новости, след което правим някои вътрешни проучвания, за да определим кои услуги биха могли да бъдат най-подходящи за нашите клиенти. Доставчиците обикновено работят с огромни портфолиа, ето защо трябва да можем да ги стесним и да се съсредоточим върху тези, в които виждаме най-голям потенциал за нашите клиенти. Също така аз редовно следя докладите на Gartner и преглеждам трендовете и новините в LinkedIn.
Работата в динамично развиващия се IT пазар може да бъде много времеемка. Как поддържате здравословен баланс между работата и личния си живот?
Един от принципите ми е да планирам семейното и личното си време със същия приоритет като работните дейности. Също така помага и планирането на време за почивка след всеки период на усилена работа. За съжаление някои от плановете ни за почивка бяха провалени от COVID, но трябва да се адаптираме към новата среда.
Съща така съвсем осъзнато преценявам колко време да отделя на активността в социалните медии. Всички се стремят да привлекат нашето внимание и това лесно може да наруши обичайната ни дейност и ефективността ни. Отварям тези приложения само ако трябва да проверя нещо и обикновено дезактивирам известията, за да мога да се концентрирам изцяло върху работата си или да се отпусна, когато трябва.
Споменахте LinkedIn, където видяхме уникална Ваша профилна снимка. Можете ли да ни кажете нещо за нея?
Да, снимката не е обичайна, но наистина ми харесва. Снимката показва как държа в ръка малко пиленце. Когато я погледна, тя винаги ми напомня за това колко могъща е природата: държите нещо малко и крехко в ръката си, а само след няколко седмици то ще се промени, ще стане по-голямо и по-силно. Обикновено не забелязваме тези неща в ежедневието си, но понякога си струва да разгледаме заобикалящата ни среда от друга гледна точка.